„Az énekes népi játék a szabad ég alatt, ősidők óta a gyermek életének legfőbb öröme.”
Kodály Zoltán
Már Platon-tól olvashatjuk, hogy az ókorban milyen fontos szerepet tulajdonított a játékoknak, melyek egyetemes szabályaik révén segítik a felnőtt társadalom rendszerébe való beilleszkedést.
Ebből adódóan kérem, hogy vizsgáljuk felül a népi játék megjelenésére, alkalmazására irányuló eddigi célkitűzéseinket és módszertani megközelítéseinket. Véleményem szerint egy markáns szemléletváltásra van szükség az eddigi célok és funkciók fenntartásához és az újonnan előhívott és feltárt pedagógiai eszköztárként való alkalmazáshoz, melyek a következők
a célok tekintetében:
széleskörű (teljes) készség és képességfejlesztés
a magyar kultúra, nemzeti identitás megismertetése, beépítése módszertani szemlélet tekintetében:
életkori sajátosság figyelembevétele – kiemelten a szabály és mozgás területeken
hitelesség, értékközvetítés – megfelelő ismeret, tiszta forrás, valódi érték
élményalapú közvetítés – az eddigi formális, esztétikai, utánzásos megközelítés helyett – a valódi, önfeledt játék megjelenítése
néptáncpedagógus
neveléstudományi kutató